ده ابزار برتر هوش مصنوعی برای آموزش

بیشتر گفتگو ها پیرامون ابزارهای هوش مصنوعی (AI) اغلب به سمت تجارت است، اما پتانسیل بسیار زیادی برای هوش مصنوعی وجود دارد که سیستم‌های آموزشی ما را به شدت بهبود بخشد. یکی از مؤثرترین ابزارهایی است که معلمان می توانند در اختیار داشته باشند. این فناوری‌ها جایگزین معلمان نمی‌شوند، بلکه آنها را قادر می‌سازد تا زمان بیشتری را صرف آموزش دانش‌آموزان کنند.

هوش مصنوعی در بخش آموزش به سرعت در حال رشد است و در حال تبدیل شدن به یک بازار جهانی چند میلیارد دلاری است. این رشد سریع به دلیل توانایی آن در تغییر بسیاری از جنبه های فرآیندهای آموزش و یادگیری است. هوش مصنوعی می‌تواند محیط‌های یادگیری مجازی فراگیر ایجاد کند، «محتوای هوشمند» تولید کند، موانع زبانی را کاهش دهد، شکاف‌های بین یادگیری و آموزش را پر کند، برنامه‌های تخصصی برای هر دانش‌آموز ایجاد کند، و خیلی چیزهای دیگر. 

بسیاری از شرکت های نوآور در حال ایجاد ابزارهای هوش مصنوعی برای دستیابی به این نتایج هستند. بیایید نگاهی به 10 بهترین ابزار هوش مصنوعی برای آموزش بیندازیم: 

1. درجه بندیGradescope

ابزار Gradescope AI دانش‌آموزان را قادر می‌سازد تا همدیگر را ارزیابی کنند و در عین حال بازخورد ارائه کنند، که اغلب بدون فناوری هوش مصنوعی کارهایی زمان‌بر هستند. Gradescope به ترکیبی از یادگیری ماشین (ML) و هوش مصنوعی برای آسان‌تر کردن درجه‌بندی تکیه می‌کند که باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود. 

با برون سپاری این وظایف، معلمان می توانند بر موارد مهمتر تمرکز کنند. Gradescope می تواند توسط معلم برای نمره دادن به امتحانات کاغذی و تکالیف آنلاین و همچنین برای تهیه پروژه ها در یک مکان استفاده شود. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Gradescope: 

  • گروه بندی سوالات به کمک هوش مصنوعی و دستی 
  • تمدید زمانی خاص دانش آموز
  • درجه بندی به کمک هوش مصنوعی
  • افزایش کارایی و انصاف

2. Nuance’s Dragon Speech Recognition

Nuance واقع در برلینگتون، ماساچوست، نرم افزار تشخیص گفتار را ارائه می دهد که هم برای دانشجویان و هم برای اساتید قابل استفاده است. محصول Dragon Speech Recognition این شرکت می تواند تا 160 کلمه در دقیقه را رونویسی کند و به دانش آموزانی که برای نوشتن یا تایپ کردن مشکل دارند، کمک می کند. این ابزار همچنین از دستورات شفاهی برای پیمایش اسناد پشتیبانی می‌کند، که برای دانش‌آموزان دارای شرایط دسترسی ضروری است. 

Dragon ویژگی‌های بسیار بیشتری از جمله توانایی دیکته کردن برنامه‌های درسی، برنامه‌های درسی، کاربرگ‌ها، فهرست‌های خواندن و موارد دیگر را با سرعتی سه برابر سریع‌تر از تایپ کردن ارائه می‌کند. این کار را در حالی انجام می دهد که به دقت 99 درصد می رسد. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Nuance’s Dragon آورده شده است: 

  • ویژگی‌های دسترس‌پذیری که از دستورات شفاهی پشتیبانی می‌کنند
  • صدای ارزیابی کار دانش آموز
  • کار کلاسی را با دقت 99 درصد دیکته کنید 

3. آیوی چت بات Ivy

Ivy مجموعه ای از ابزارهای ربات چت AI است که به طور خاص برای دانشگاه ها و کالج ها طراحی شده است. آنها در بسیاری از بخش‌های فرآیند دانشگاه، مانند فرم‌های درخواست، ثبت‌نام، هزینه‌های شهریه، مهلت‌ها و موارد دیگر کمک می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد Ivy توانایی آن در برنامه ریزی کمپین های استخدام از طریق داده های جمع آوری شده است. 

ابزار هوش مصنوعی می تواند اطلاعات بسیار مورد نیاز مانند جزئیات مهم در مورد وام ها، بورسیه ها، کمک های مالی، پرداخت شهریه و موارد دیگر را در اختیار دانشجویان قرار دهد. به دلیل توانایی آن در توسعه ربات‌های گفتگوی تخصصی برای هر یک، می‌توان آن را در سراسر بخش‌ها اعمال کرد. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Ivy آورده شده است: 

  • چت زنده و ارسال پیامک
  • ادغام برای فیس بوک، ERP، CRM و SIS
  • با گذشت زمان از طریق تعامل با کاربران باهوش تر شوید

4. دانش Cognii

Cognii یکی دیگر از شرکت های مستقر در بوستون است که محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی را برای K-12 و موسسات آموزش عالی توسعه می دهد. همچنین در محیط های آموزشی شرکتی مستقر شده است. 

یکی از ابزارهای اصلی هوش مصنوعی Cognii، دستیار یادگیری مجازی آن است که بر فناوری مکالمه تکیه دارد تا به دانش‌آموزان کمک کند تا پاسخ‌هایی با فرمت باز ایجاد کنند و مهارت‌های تفکر انتقادی را بهبود بخشند. علاوه بر این، دستیار مجازی همچنین آموزش تک به تک و بازخورد بلادرنگ را به صورت سفارشی برای هر دانش آموز ارائه می دهد. 

  • به دانش آموزان کمک می کند تا پاسخ های باز را ایجاد کنند
  • تدریس خصوصی را ارائه می دهد
  • شخصی سازی تطبیقی ​​برای هر دانش آموز

5. من می دانمKnowji

یکی دیگر از ابزارهای برتر آموزش هوش مصنوعی در بازار Knowji است که یک برنامه واژگان صوتی و تصویری است که از تحقیقات آموزشی فعلی استفاده می کند. Knowji برای زبان آموزان طراحی شده است و از روش ها و مفاهیم مختلفی برای کمک به دانش آموزان برای یادگیری سریعتر استفاده می کند. 

ابزار آموزش هوش مصنوعی پیشرفت هر کلمه را ردیابی می کند و می تواند پیش بینی کند که کاربران چه زمانی را فراموش می کنند. این توانایی ها را با استفاده از یک الگوریتم تکرار فاصله به دست می آورد، که دانش آموزان را قادر می سازد در طول زمان بهتر یاد بگیرند. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Knowji آورده شده است: 

  • هم ترازی هسته مشترک 
  • چند حالت یادگیری
  • قابل تنظیم و تطبیق پذیر
  • تصاویر و جملات نمونه

6. افلاطونPlaito

Plaito به عنوان یک مربی عمل می کند که به دانش آموزان در هنگام نوشتن، مناظره و همکاری در راه های جدید هیجان انگیز، دستورات و پیشنهاداتی را برای پیشبرد پیشبرد آنها انجام می دهد.

با استفاده از هوش مصنوعی، این ابزار مزایای تدریس خصوصی – درک عمیق، اعتماد به نفس، وضوح و توانمندسازی – را برای همه دانش آموزان به ارمغان می آورد.

این پلتفرم عملکردهای زیر را ارائه می دهد:

  • از تکالیف خود عکس یا اسکرین شات بگیرید، آپلود کنید تا آموزش زنده هوش مصنوعی را با Plaito دریافت کنید
  • با ترکیب بهترین‌های هوش مصنوعی و علوم زبان، درس‌ها برای کمک به دانش‌آموزان در یادگیری شخصی‌شده در سطح و سرعت مناسب طراحی شده‌اند.
  • درست مانند سایر دوستان خود با Plaito چت کنید و در طول مسیر یاد بگیرید. Plaito به 4 زبان صحبت می کند و آماده یادگیری بیشتر است.
  • این دوره‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با استفاده از تکالیف مبتنی بر نتیجه یادگیری، سریع‌تر یاد بگیرند و چیزها را بهتر به خاطر بسپارند
  • آن‌ها با ویژگی‌های بازی مانند، چالش‌های سرگرم‌کننده، و یادآوری‌های Plaito ربات هوش مصنوعی، ایجاد عادت یادگیری زبان را آسان می‌کنند.

7. کوئیرومQuerium

Querium یک پلتفرم هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های STEM حیاتی را تسلط یابند و در عین حال آنها را برای کالج و مشاغل آماده می‌کنند. این پلتفرم به درس های شخصی و کمک آموزشی گام به گام متکی است. ثابت شده است که معلم مجازی هوش مصنوعی سرعت، کیفیت و تجزیه و تحلیل یادگیری دانش‌آموز را بهبود می‌بخشد و در عین حال نتایج دانش‌آموز را بهبود می‌بخشد. 

هوش مصنوعی Queirum برای معلمان نیز مفید است. این پاسخ ها و مدت زمانی را که برای تکمیل دروس کمک می کند تجزیه و تحلیل می کند، که به مربیان کمک می کند تا بینشی در مورد عادات یادگیری دانش آموزان و زمینه های بهبود پیدا کنند. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی هوش مصنوعی Queirum آمده است: 

  • دروس شخصی شده و به اندازه لقمه
  • کمک آموزشی گام به گام
  • مشارکت دانش آموزان را افزایش می دهد

8. فناوری قرنCentury Tech

شرکت Century Tech مستقر در لندن یک پلت فرم هوش مصنوعی ارائه می دهد که از علوم اعصاب شناختی و تجزیه و تحلیل داده ها برای ایجاد برنامه های یادگیری شخصی برای دانش آموزان استفاده می کند. به نوبه خود، این برنامه‌های شخصی‌سازی شده کار را برای مربیان کاهش می‌دهد و آنها را آزاد می‌کند تا روی سایر زمینه‌ها تمرکز کنند. 

پلتفرم هوش مصنوعی همچنین پیشرفت دانش آموزان را ردیابی می کند و در عین حال به شکاف های دانش در یادگیری اشاره می کند. سپس توصیه ها و بازخوردهای مطالعه شخصی را برای هر کاربر ارائه می دهد. در مورد معلمان، Century به آنها کمک می کند تا به منابع جدیدی دسترسی پیدا کنند که زمان مورد نیاز برای کارهای یکنواخت مانند برنامه ریزی و درجه بندی را کاهش می دهد. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Century آورده شده است:

  • یادگیری را تسریع می کند و مشارکت دانش آموزان را بهبود می بخشد
  • بار کاری معلمان را کاهش می دهد
  • بینش داده های عملی

9. پلتفرم های آموزش کارنگی Carnegie Learning

Carnegie Learning، ارائه‌دهنده راه‌حل‌های برنامه درسی و فناوری آموزشی نوآورانه، در پلت‌فرم‌های یادگیری خود برای دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج به هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی متکی است. این پلتفرم‌ها راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را برای حوزه‌های ریاضی، سواد یا زبان‌های جهانی ارائه می‌دهند. 

این ارائه دهنده جوایز آموزشی متعددی از جمله “بهترین برنامه هوش مصنوعی/آموزش ماشین” را در جوایز Tech Edvocate دریافت کرده است. یکی از محصولات آن، نرم افزار MATHia، توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است. همچنین Fast ForWord را ارائه می دهد که یک نرم افزار خواندن و زبان است که به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های شناختی خود را توسعه دهند. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی پلتفرم های آموزش کارنگی آورده شده است: 

  • از معلمان انسان تقلید می کند
  • یک به یک تجربه یادگیری شخصی برای هر دانش آموز
  • داده های عملی برای مدیریت دانش آموزان 

10. Knewton’s َAlta

آخرین ابزار هوش مصنوعی در لیست “10 ابزار برتر هوش مصنوعی برای آموزش” Knewton’s Alta است. ابزار هوش مصنوعی جدیدترین محصول این شرکت برای آموزش عالی است. این یک راه حل کامل درسی است که فناوری یادگیری تطبیقی ​​را با محتوای آزاد در دسترس ترکیب و به ایجاد یک تجربه یادگیری شخصی برای هر دانش آموز کمک می کند. 

هر محصول Alta تمام محتوای آموزشی مورد نیاز برای یک دوره آموزشی از جمله متن، ویدئو، مثال ها و ارزیابی ها را ارائه می دهد. همچنین در دوره های متعددی از جمله در رشته های آمار، ریاضی، اقتصاد و شیمی موجود است. 

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی Knewton’s Alta آورده شده است: 

  • فناوری یادگیری تطبیقی
  • تجربیات یادگیری شخصی
  • تمام محتوای مورد نیاز یک دوره را ارائه می دهد
  • دوره های متعدد


 https://www.unite.ai/10-best-ai-tools-for-education/

الکس مک فارلند نویسنده برزیلی است که آخرین تحولات هوش مصنوعی را پوشش می دهد. او با شرکت ها و نشریات برتر هوش مصنوعی در سراسر جهان کار کرده است.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *