سامانه‌های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی

دنیا با یک تغییر شگرف مواجه است. در پی قدرت دگرگون‌کننده هوش مصنوعی، IBM پیش‌بینی می‌کند که 1.400.000.000 نفر در عرض تنها سه سال نیاز به آموزش و تجدید مهارت دارند.

در حالی که هوش مصنوعی در مسیر شغلی در حال رشد و توسعه است، این سؤال مطرح می‌شود:

آیا سامانه‌های آموزشی موجود برای آموزش و تجدید مهارتهای تعداد انبوه نیروی کار مجهز شده‌اند؟

آیا سامانه‌های آموزشی مردم را برای دنیای آینده مبتنی بر هوش مصنوعی آماده می‌کنند؟

این مسئله ایجاب می‌کند که ارائه‌دهندگان آموزش، سامانه‌های خود را دوباره اختراع کنند و به عنوان ابزارهایی قوی، پویا و قابل انطباق ظاهر شوند که قادر به پاسخگویی به نیازهای آموزشی و تجدید مهارت میلیون‌ها نفر در جهان باشند. خوشبختانه، سامانه‌های مختلفی وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند.

در این مقاله، مزایای یک سیستم مدیریت آموزش (LMS) مبتنی بر هوش مصنوعی، و همچنین ویژگی‌های کلیدی که باید به دنبال آن باشید را بررسی می‌کنیم. در ضمن ده تا از بهترین سامانه‌های آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی را که برای توانمندسازی سازمان‌ها معرفی می‌کنیم.

سامانه آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی چیست؟

راهکارهای آموزش مدرن از اجزای فنی هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا فعالیت‌های روزمره «آموزش و توسعه» (L&D) شما را تاثیرگذارتر و مقیاس‌پذیرتر کند و همزمان با آن کارهای تکراری را کاهش دهد.

به طور خلاصه، سامانه آموزشی که با هوش مصنوعی تقویت شده و از الگوریتم‌هایی برای آموزش، تجزیه و تحلیل و تصمیم‌گیری در پشت صحنه استفاده خواهد نمود. این الگوریتم‌ها پایه و اساس یادگیری ماشینی و یادگیری عمیق هستند که بینش‌ها را استخراج کرده و بر اساس حجم عظیمی از داده‌ها پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌دهد.

مهم‌ترین ویژگی‌ هوش مصنوعی در سامانه آموزش، «آموزش تطبیقی» ​​است. رویکردی که از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ارائه تجربه آموزش شخصی‌شده بر اساس توصیه‌های مبتنی بر مهارت‌ها به فراگیران استفاده می‌کند. ویژگی اصلی دیگر سامانه آموزش هوش مصنوعی، توانایی خودکارسازی وظایف و گردش‌های کاری روزانه است که به تیم‌های «آموزش و توسعه» زمان می‌دهد تا بر روی کارهایی که نیاز به تعامل انسانی دارند تمرکز کنند.

«آموزش تطبیقی» از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده می‌کند تا به شما و تیم‌تان کمک کند تا پیشرفت فراگیران را پیگیری کرده و تجربیات آموزش را که بر اساس نیازهای ارتقای مهارت و آموزش کارکنان شخصی‌سازی شده است، به کار ببرید.


5 مزیت سیستم مدیریت آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی

دانشمندان داده و ارائه‌دهندگان سیستم‌های مدیریت آموزش در حال سرمایه‌گذاری بر روی راه‌حل‌های آموزش و توسعه مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا به شما و تیم‌تان کمک کنند که کارمندان را آموزش داده و مهارتهایشان را ارتقاء دهید. این سیستم‌های نوین به طور قابل‌توجهی بر مدیریت و مدیریت روزانه اکوسیستم آموزش شما تأثیر خواهند گذاشت.

مزایای استفاده از یک سامانه پیشرفته هوش مصنوعی به صورت روزانه در حال افزایش است، اما این پنج مورد تفاوت قابل توجهی در آموزش و توسعه شما ایجاد می کنند:

1- خودکارسازی وظایف

یک راهکار آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی، عملکردها و گردش‌های کاری روزانه را خودکار می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا روی کارهای آموزش و توسعه که به نیروی انسانی نیاز دارند تمرکز کنید.

2- توصیه‌های دوره مبتنی بر مهارت

ابزارهای هوش مصنوعی در یک سامانه آموزشی می‌توانند توصیه‌های دوره‌ای متناسب با مهارت‌های توسعه‌دهنده را در دستور کار خود ارائه دهند و به شما این امکان را می‌دهند که مهارت‌هایتان را به روز کنید و شکاف‌های موجود در سازمان را برطرف نمایید.

3- تجربه‌های آموزش را با سرعت ایجاد کنید

طراحان دوره‌های آموزشی با مدل‌های قدرتمند یادگیری ماشینی به شما کمک می‌کنند دوره‌ای را با سرعت طراحی کنید و در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کنند.

4- تجزیه و تحلیل داده‌ها

تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یا ابزارهای آماده‌سازی داده، معیارهای بی‌درنگ مانند نرخ تکمیل روند آموزش را ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تأثیر برنامه‌های آموزشی خود را نظارت و ارزیابی کنید.

5- مقرون به صرفه

همه این مزایای راهکارهای هوش مصنوعی منجر به آخرین و مسلماً حیاتی‌ترین مزیت هوش مصنوعی در سامانه‌های آموزشی می‌شود، یعنی «صرفه‌جویی در هزینه و زمان».

با بهره‌گیری از این مزایا، می‌توانید خودتان را برای این سه مورد آماده کنید:

  • استقرار تیم آموزش به صورت استراتژیک
  • تمرکز بر اهداف آموزش
  • تحت تأثیر قرار دادن سهام‌داران

ویژگی های کلیدی سامانه آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی

از ویژگی‌های ضروری که ارائه‌دهندگان سامانه‌های آموزشی در بستر خود به کار می‌برند تا به شما کمک کنند از ابزارها و راه‌حل‌های هوش مصنوعی بهره‌مند شوید.
سیستم مدیریت آموزش مدرن و رقابتی از علم داده و یادگیری ماشین برای تقویت عملکرد آموزش و توسعه شما استفاده می کنند. از دیدگاه فراگیران، ایجاد دوره‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به روز نگه داشتن دوره‌های آموزشی را آسان‌تر می‌کند، بنابراین مهارت‌های آنها می‌تواند به روز باقی بماند.


در اینجا چند ویژگی که سامانه‌های آموزش و توسعه بر آنها تمرکز دارند ارائه شده است:

دستیارهای مجازی هوشمند

برای اینکه کارکنان بر جنبه‌های استراتژیک‌تر نقش خود تمرکز کنند، سراغ عوامل نرم‌افزاری با رابط کاربری شبیه «ربات چت» بروید که تعاملات فراگیران را با ارائه پاسخ‌های فوری به سؤالات مربوط به کارهای اداری تکراری تسهیل می‌کند. در حالت ایده‌آل، این دستیارها در همه دستگاه‌ها از جمله از طریق یک برنامه تلفن همراه قابل دسترسی خواهند بود.

نوشتن با کنترل سریع

تولید دوره‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیران و کارشناسان آموزش را قادر می‌سازد تا محتوای آموزشی را در به صورت انبوه و سریع طراحی و اجرا کنند و سپس به مسئولیت‌های اصلی خود بازگردند.


مربیگری هوش مصنوعی

یک مربی مبتنی بر هوش مصنوعی که به فراگیران کمک می‌کند تا قبل از بررسی مدیریتی به سؤالات پاسخ دهند، مفاهیم کلیدی را توضیح دهند و پاسخ‌های آنها را ارزیابی کنند.

یادگیری و مدیریت مبتنی بر مهارت

از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ایجاد، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده‌های مهارت‌های سازمان خود استفاده کنید تا به شما و تیم‌تان کمک کند شکاف‌های مهارتی سازمان را هدف قرار داده و آنها را برطرف کنید که منجر به عملکرد بالاتر خواهد شد.

ثبت‌نام‌های پیشنهادی با هوش مصنوعی

با خودکارسازی ثبت‌نام داخلی، یک سامانه آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی، توصیه‌های محتوای آموزشی را به فراگیران بر اساس مشخصات، مهارت‌ها، نیازهای یادگیری و تاریخچه آموزش افزایش می‌دهد.

نیازهای یادگیری را پیش‌بینی کنید

یک سامانه آموزش مدرن از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل رفتار فراگیران (مانند جستجوهای بدون نتیجه کاربر در سامانه) برای شناسایی شکاف‌های مهارتی و یادگیری استفاده می‌کند.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *