10 نکته کاربردی و مهم در مورد علم داده

من بیش از 50 ساعت با برخی از بهترین دانشمندان داده، مهندسان ML و رهبران تکنولوژی در طول پادکست AI Stories صحبت کردم. در اینجا «10 نکته کاربردی و مهم که در مورد علم داده» از آن‌ها یاد گرفتم، با شما به اشتراک می‌گذارم:


همه چیز در مورد مدل ها و الگوریتم ها نیست!

شما یک دانشمند داده هستید، پس باید به داده ها اهمیت دهید. بیشتر زمان شما به جای یافتن مدل مناسب، باید بر روی درست کردن داده ها و تمیز کردن آن‌ها صرف شود.


ساده شروع کنید و سریع تکرار کنید.

یک الگوریتم ساده در تولید، ارزش ایجاد می کند، در حالی که یک الگوریتم کامل در نوت بوک شما 0% تاثیر دارد. پس به فکر کاربرد عملی و پیاده سازی پروژه‌ هایتان باشید!


3ـ به کل کسب و کار فکر کنید.

فقط سعی نکنید یک معیار را در سازمان بهینه کنید، همیشه به تصویر بزرگتر فکر کنید و مطمئن شوید که پروژه شما به کل کسب و کار ارزش می‌افزاید.


کمک بخواهید.

شما تنها نیستید و از شما انتظار نمی رود که به تنهایی همه کارها را انجام دهید. کمک خواستن یک مهارت مهم برای توسعه است.


بی محابا درخواست دهید!

اگر می خواهید شغل رویایی خود را بدست آورید، در صورت رد شدن، تسلیم نشوید. به ارسال رزومه خود ادامه دهید و در مصاحبه‌های شغلی شرکت کنید تا بهتر و بهتر شوید.


به یادگیری ابزارهای جدید ادامه دهید.

علم داده یک حوزه دائما در حال توسعه است و ابزارهایی که امروزه استفاده می کنید ممکن است در چند ماه آینده بی فایده شوند. پس خودتان را به روز نگه دارید.


شروع به شبکه سازی کنید.

با دانشمندان و مهندسان مختلف داده در توییتر، لینکدین، یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها ارتباط برقرار کنید. از آن ها یاد بگیرید و به آن ها کمک کنید. آینده‌یِ شما، از شما تشکر خواهد کرد.


شکست را در آغوش بگیرید.

در حوزه علم داده شکست می خورید، خیلی هم شکست می خورید. اما تسلیم نشوید و به یادگیری ادامه دهید. شما تنها نیستید!


مثل یک مهندس رفتار کنید.

فقط آموزش یک مدل را در یک نوت بوک یاد نگیرید. نحوه استقرار و نظارت بر مدل ها را هم بدانید و یاد بگیرید که چگونه کد بهتری بنویسید. اینطوری تاثیر بسیار بیشتری خواهید داشت.


10ـ کار خود را به نمایش بگذارید.

شاید شما پروژه علم داده خود را به خوبی انجام دهید، اما تا زمانی که آن را در پلتفرم های مختلف به نمایش نگذارید فایده ای ندارد! باید خودتان را عرضه کنید. به مردم بگویید که کار شما چقدر خوب و مفید است. اگر خودتان را پرزنت نکنید، هیچکس این کار را برای شما انجام نخواهد داد.


✍🏼 نیل لیزر / دانشمند داده و خالق AI Stories

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *