Chatbot: A Beginner’s Guide

ایجاد یک چت بات از ابتدا : راهنمای مبتدیان

 با افزایش سریع استفاده از هوش مصنوعی و مدل های زبانی در کسب و کارها ، مشخص است که استفاده از چت بات به عنوان یک ابزار قدرتمند تجاری ، به رشد خود ادامه خواهد داد . 
پیش بینی می شود صنعت چت بات تا پایان سال 2030 به اندازه بازار 3.62 میلیارد دلار با رشد سالانه 23.9٪ برسد .

در زمان‌های اخیر ، رهبران کسب‌وکار به سمت چت‌بات‌ها روی آورده‌اند و سرمایه‌گذاری زیادی در توسعه و استقرار آن‌ها انجام داده‌اند . با توجه به افزایش تقاضا برای برنامه های پیام رسانی ،
چت بات ها در دنیای بازاریابی رونق گرفته اند .

در این مقاله ، نحوه ایجاد یک چت بات ساده در پایتون را بررسی می کنیم ، انواع آن ، مزایای استفاده از چت بات ها و پتانسیل های آینده چت بات ها را مورد بحث قرار می دهیم .

چت بات چیست؟

برای خودکار سازی ( NLP ) و پردازش زبان طبیعی ( AI ) ، چت بات یک نرم افزار یا برنامه یارانه ای است که از تکنیک های هوش مصنوعی پاسخ ها و درک سؤالات مشتری ، برای شبیه سازی مکالمات انسانی استفاده می کند .

 یک مدل ChatGPT نمونه خوبی از چت بات است ؛  GPT-3  بر اساس مدل زبان ، ChatGPT OpenAI به عنوان مثال ، مکالمه ای است که بر روی مقادیر انبوه متن از اینترنت آموزش داده شده است و قادر است پاسخی شبیه انسان به ورودی های کاربر ایجاد کند .
چت ربات ها تعامل انسان با دستگاه های دیجیتالی را که مشابه ارتباط انسان با یکدیگر هستند ، امکان پذیر می کنند .

چت بات چگونه کار می کند؟

اصطلاح “چت بات” یک اصطلاح گسترده است ، زیرا چت بات ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند . چت بات ها با پاسخ دادن به سوالات ، نظرات و سوالات شما از طریق رابط چت وب یا فناوری صوتی کار می کنند . آنها از فناوری های مختلفی از جمله ( ML ) قوانین خودکار ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ، (NLP) پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند .
همچنین (NLP) ، از مفاهیم رشته های دیگر نیز استفاده می کند که شامل زبان شناسی ، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی می شود که زبان انسان را با استفاده از حجم زیادی از داده های متنی برای پیش بینی نتایج پردازش می کند .
قوانین خودکار در یک ربات چت به شرایط یا دستورالعمل های از پیش تعریف شده ای اشاره دارد که برای ایجاد پاسخ های خاصی در پاسخ به ورودی کاربر خاص برنامه ریزی شده اند .

یادگیری ماشینی زیرشاخه ای از هوش مصنوعی است که برنامه های کاربردی وب را قادر می سازد تا نتایج را به طور دقیق پیش بینی کنند و از داده های تاریخی برای آموزش مدل ها و ارائه نتایج دقیق به ما استفاده می شود .

انواع چت بات ها

انواع مختلفی از چت بات ها وجود دارد که در زیر لیست شده است :

1_ چت ربات های مبتنی بر قانون : این چت ربات ها برای پیروی از یک سری قوانین خاص و ارائه پاسخ های از پیش تعیین شده به سوالات یا دستورات خاص طراحی شده اند .
2_ چت ربات های مبتنی بر شناسایی کلمات کلیدی : این چت بات ها کلمات کلیدی خاص یا ترکیبی از کلمات کلیدی را از محتوای درخواستی کاربر تشخیص می دهند و بر اساس آن کلمات کلیدی پاسخ مناسبی ارائه می دهند .
3_ برای درک ورودی کاربر و ارائه بازخورد در مورد ( ML ) چت ربات های یادگیری ماشینی : این چت ربات ها از تکنیک های یادگیری ماشینی سؤالات و درخواست ها استفاده می کنند . آنها
می توانند از تعاملات گذشته درس بگیرند و پاسخ های خود را بر این اساس تطبیق دهند .
4_ مدل ترکیبی : این نوع ربات چت ترکیبی از اتوماسیون و عامل زنده است که از نقاط قوت برای ارائه راه حل انعطاف‌پذیرتر برای رسیدگی به وظایف معمول خدمات مشتری استفاده می‌کند .
5_ طراحی ( NLP ) چت بات های با قابلیت صوتی : این چت‌بات‌ها برای تعامل با کاربران از طریق دستورات صوتی و زبان طبیعی پردازش شده‌اند و برای دستیارهای مجازی فعال با صدا ، مناسب هستند .

ایجاد یک چت بات ساده در پایتون

در این قسمت یک چت بات ساده در پایتون ایجاد می کنیم . راه های مختلفی برای ساخت چت بات وجود دارد ؛ از ساده تا پیچیده . در اینجا ، ما فقط از تابع و دستورات شرطی برای پیاده سازی برنامه چت بات استفاده می کنیم .
بیایید عمیقاً به کدنویسی ربات چت بپردازیم

بیایید یک چت بات ساده در پایتون بسازیم

#بیایید یک چت بات ساده در پایتون بسازیم #تعریف تابع greet def greet (نام_ربات، سال_تولد): #print the question answers     print( f”Chatbot: سلام، من {bot_name} هستم. من در {birth_year} ایجاد شدم .     print( “Chatbot: چگونه می توانم امروز به شما کمک کنم؟” ) #از یک تابع دیگر استفاده کنید answer def answer (user_input): #استفاده از عبارات شرطی if user_input.lower() == “hi” or user_input.lower() == “hello ” : return “سلام! امروز چطور می توانم به شما کمک کنم؟” elif user_input.lower() == “بای”

    : بازگشت «خداحافظ! روز خوبی داشته باشی.” elif user_input.lower() == “نام خوب شما چیست؟” : بازگشت “نام من چت بات است.” elif user_input.lower() == “سال تولد شما چیست؟” : بازگشت “من در سال 2021 ایجاد شدم.” elif user_input.lower() == “چه کاری می توانید انجام دهید؟” : بازگشت «من می‌توانم به سؤالات شما پاسخ دهم، با شما صحبت کنم و کارهای اساسی را انجام دهم». elif “weather” در user_input.lower(): return “در حال حاضر قادر به بررسی آب و هوا نیستم، متأسفم.” دیگری : بازگشت

        “متاسفم، من نمی فهمم شما چه می خواهید بگویید. 
لطفاً می توانید آن را دوباره بیان کنید؟» bot_name = “Chatbot” birth_year = 2021 greet (bot_name, birth_year) در حالی که True :     user_input = input( “شما: ” )     answer = answer(user_input)     print( f”Chatbot: {response}” ) if user_input.lower() = = «خداحافظ» : شکستن

این ربات چت حاوی یک تابع خوشامدگویی است که هنگام شروع چت بات ، پیام تبریک را برای کاربر چاپ می کند . تابع ، پاسخ ورودی کاربر را می گیرد و بر اساس دستور کاربر پاسخی را بر
می گرداند . ربات چت می تواند به سوالات مربوط به سال تولد و نام خود پاسخ دهد و می تواند کارهای ساده ای مانند سلام و خداحافظی را انجام دهد . اگر کاربر چیزی را وارد کند که چت ربات آن را درک نمی کند ، به کاربر پاسخ می دهد تا دستور خود را دوباره بیان کند .

این برنامه نحوه ایجاد یک چت بات اولیه در پایتون را با استفاده از توابع و عبارات شرطی نشان می دهد . همچنین نحوه انجام یک مکالمه ساده با کاربر را با استفاده از عبارات ورودی و خروجی نشان می دهد .

چگونه کسب و کارها از چت بات ها استفاده می کنند ؟

کسب‌وکارها از ربات‌های چت به روش‌های متعددی برای بهبود تجربه مشتری و ساده‌سازی فرآیندهای داخلی استفاده می‌کنند . چت بات ها مزایای مختلفی را برای کسب و کارها فراهم می کند که در زیر لیست شده است :

خدمات مشتری

چت بات ها با پاسخ دادن به سوالات رایج ، حل مشکلات و هدایت مشتریان به سمت منابع مناسب ، خدمات سریع و کارآمدی به مشتریان ارائه می دهند . این به کسب و کارها کمک می کند تا با افزایش درخواست های مشتری مقابله کنند و در دسترس بودن 24/7 را فراهم کنند .

خرید آنلاین

چت بات ها را می توان در وب سایت های تجارت الکترونیک ادغام کرد تا به مشتریان در تجربه خریدشان کمک کند . آنها می توانند به مشتریان کمک کنند تا در وب سایت حرکت کنند ، محصولات را بیابند و تراکنش ها را کامل کنند .

دستیاران مجازی

آنها می توانند به عنوان دستیارهای مجازی برای خودکارسازی کارهای روزمره و ارائه اطلاعات استفاده شوند . به عنوان مثال : ربات‌های گفتگو می‌توانند برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات ، مدیریت تقویم‌ها و ارسال یادآوری استفاده شوند .

بازاریابی و فروش خودکار

چت ربات های مکالمه ای را می توان برای کمپین های فروش رسانه های اجتماعی استفاده کرد . آنها نه تنها تعاملات مشتری را در تمام مراحل چرخه فروش شما مدیریت می کنند ، بلکه به رشد درآمد نیز کمک می کنند .

چالش های استفاده از چت بات ها

چت بات ها به عنوان ابزاری جدید برای تعامل با مشتریان و ارائه پشتیبانی، به طور فزاینده ای محبوب شده اند . با این حال ، چالش های متعددی در ارتباط با استفاده از چت بات ها وجود دارد .

درک محدود زبان انسان

یکی از چالش های اصلی ، ( NLP ) است ؛ زیرا شامل درک و تفسیر زبان انسانی است که پیچیده و ظریف است . چالش دیگر ، درک محدود آنها است ؛ زیرا آنها فقط می توانند آنچه را که در آن آموزش دیده اند درک کنند و ممکن است نتوانند به درخواست ها یا سؤالات غیرمنتظره رسیدگی کنند .

حریم خصوصی و امنیت

از آنجایی که چت بات ها اطلاعات شخصی کاربران را ضبط و نگهداری می کنند ، نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی و امنیت نیز وجود دارد .

ناامیدی کاربر

ناامیدی کاربر چالش دیگری است ؛ زیرا ربات‌های چت زمانی که نتوانند درخواست کاربر را درک کنند یا پاسخ‌های نادرست ارائه دهند ، می‌توانند باعث ناامیدی شوند .

هزینه

اگر بخواهید انواع مختلفی از چت بات ها را در همه پلتفرم های خود ( وب سایت ها ، برنامه ها و غیره ) پیاده سازی کنید ، چت بات ها پرهزینه هستند ؛ حتی نیاز به کدنویسی بیشتری دارد و هزینه آن را افزایش می دهد .

آسان‌تر کردن زندگی : چت‌بات‌ها چگونه بازی را تغییر می‌دهند ؟

انقلاب چت بات ها به کجا می رود ؟ چت‌بات‌ها توانایی‌های انسان را بیشتر می‌کنند و انسان‌ها را آزاد تا نوآورتر باشند و بیشتر وقت خود را صرف برنامه‌ریزی استراتژیک به جای

فعالیت‌های تاکتیکی کنند .

به‌زودی وقتی هوش مصنوعی با توسعه فناوری ( 5G ) ترکیب شود ، کسب‌وکارها احتمالاً از ویژگی‌های بهبود یافته ربات چت مانند توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های سریع و دسترسی آسان به کنفرانس ویدیویی با کیفیت بالا لذت خواهند برد . این موارد در مراحل تحقیقاتی هستند و با پیشرفت اتصال به اینترنت ، هوش مصنوعی و (NLP ) به سرعت تکامل خواهند یافت . در نهایت ، هر شخصی می‌تواند یک دستیار شخصی کاملاً کاربردی در جیب خود داشته باشد و دنیای ما را به مکانی متصل‌تر برای کار و زندگی تبدیل کند .


https://www.unite.ai/creating-a-chatbot-from-scratch-a-beginners-guide/

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *