ورد پرس 20 ساله شد!

20 سال پیش ، در 27 می 2003 ، Matt Mullenweg و Mike Little یک پلتفرم وبلاگ نویس به اسم وردپرس راه اندازی کرد. حالا او ، در تولد 20 سالگی خود که به عنوان محبوب ترین پلتفرم مدیریت محتوا شناخته شده و 43 درصد از وبسایت های جهان را به خود اختصاص داده است ، اعلام کرد : برای 20 سال آینده هم هدف های زیادی دارد و روز به روز قرار است بهتر به بیزینس ها کمک کند .

وردپرس یک تیم برنده هست که هرکسی می تواند به آن ملحق شود . شروع دهه دوم زندگی وردپرس را خیلی از تسترها ، دیباگرها و …. در وردکمپ های

مختلفی در سراسر جهان جشن گرفتند . انجمن وردپرس از همه همراهانش خواسته که مثل 7305 (20 سال) گذشته که کنار هم برای پیشرفتش تلاش کردند ،

باز هم کنار هم بمانند .

وردپرس 7 سال قبل از تیک تاک (Tik Tok) ، 4 سال قبل از اولین آیفون به بازار آمده است و حدود یک سال از فیس بوک بزرگتر است .


رازهای موفقیت وردپرس:

وردپرس فقط یک نرم افزار نیست ؛ بلکه جامعه خیلی بازی است که به تلاش برای نوآوری ، فراگیری و دموکراتی کردن انتشار مطالب ادامه می دهد و هرکسی می تواند به آن ملحق شود؛ از کسب و کارهای کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ ، همه می توانند از طریق آن امرار معاش کنند.

یکی دیگر از ویژگی های وردپرس ، این است که همواره در حال توسعه یافتن بوده و با استفاده از پلاگین ها می توان هر امکانی را به سایت اضافه کرد .

شاید وردپرس از معدود پلتفرم هایی باشد که با کذشت 20 سال از انتشار آن با وجود پیشرفت های فراوان ، همواره استفاده از آن برای همگان رایگان است .همچنین قابتیت توسعه پذیری آن به دلیل منبع باز بودن از طریق نوشتن افزونه ها و قالب های اختصاصی با هزینه کم امکان پذیر است .

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *