آیا انتخابات 2024 ایالات متحده می تواند از هوش مصنوعی مولد استفاده کند؟

قدرت تجزیه و تحلیل داده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در کمپین‌های انتخاباتی ایالات متحده در سال‌های 2012 و 2016 آشکار شد. در سال 2012، تیم اوباما از هوش مصنوعی و داده های بزرگ برای نوآوری در هدف گیری رأی دهندگان استفاده کرد . در سال 2016، تیم ترامپ از آن برای شناسایی بخش‌های خاص رأی‌دهندگان و ایجاد استراتژی‌های توسعه استفاده کرد. 

پیش از این، هوش مصنوعی برای ارسال پیام های کمپین شخصی و نوشتن ایمیل استفاده می شد. اما، با توسعه سریع هوش مصنوعی، ابزارهای مولد هوش مصنوعی در انتخابات 2024 ایالات متحده برجسته خواهند شد. آنها می توانند چندین مزیت را برای احزاب سیاسی و نامزدها ارائه دهند، از جمله تجزیه و تحلیل پیش بینی، اطلاع رسانی خودکار، تبلیغات شخصی، و غیره. 

انعطاف‌پذیری، کارایی هزینه و سرعت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، احزاب سیاسی را به استفاده از این فناوری برای توسعه و ایجاد مواد تبلیغاتی تأثیرگذار سوق می‌دهد. به عنوان مثال، جعلی های عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی و مدل های تولید صدا می توانند برای انتقاد از رقبا با استفاده از طنز، کنایه و تبلیغات استفاده شوند.

به گفته ایویت کلارک، نماینده کنگره آمریکا، هوش مصنوعی مولد تأثیر قابل توجهی بر انتخابات خواهد داشت. او اخیراً گفت : «چرخه انتخابات آینده 2024 اولین بار در تاریخ ایالات متحده خواهد بود که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در تبلیغات سیاسی توسط کمپین ها، احزاب و Super PAC ها استفاده می شود. اگر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بتواند مردم را در مقیاس وسیع دستکاری و فریب دهد، می تواند عواقب مخربی برای امنیت ملی و امنیت انتخابات ما داشته باشد. 

بیایید بررسی کنیم که چگونه هوش مصنوعی مولد به طور بالقوه بر انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده تأثیر می گذارد.

1. کمپین های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی 

ایالات متحده-انتخابات-2024-کمپین-های-AI-Generated

در حال حاضر، مهندسان سیاسی جمهوری‌خواه و دموکرات در رقابت برای استفاده از جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی، قبل از رقبای خود هستند. 

اخیراً، کمیته ملی جمهوری خواه (RNC) از یک مولد هنر هوش مصنوعی برای ایجاد تبلیغاتی استفاده کرد که آینده ای دیستوپیایی را تحت رهبری ضعیف بایدن پس از اعلام نامزدی اخیر برای انتخاب مجدد او نشان دهد. 

این نشان می‌دهد که چگونه نهادهای سیاسی می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی به شیوه‌ای حساس به زمان و منابع کارآمد برای انتقال مؤثر روایت خود استفاده کنند.

هوش مصنوعی مولد در سیاست، سیاسی کاران را از وظایف تکراری رها می کند تا بر جنبه های مهم تر مبارزات تمرکز کنند. با این حال، بازیگران بد می توانند از همین ابزار برای تولید اطلاعات نادرست برای مداخله در انتخابات استفاده کنند.

2. هدف گذاری دقیق مخاطب

US-Election-2024-Precise-Audience-Targeting

کمپین های انتخاباتی ویژه به منظور درگیر کردن حصار نشینان یا رای دهندگان و تشویق آنها به رای دادن به منظور جلوگیری از آشفتگی در انتخابات است. 

نظرسنجی آوریل 2023 نشان می دهد که 6 درصد از رای دهندگان بلاتکلیف بوده اند که 43 درصد از بایدن، 41 درصد از ترامپ و 10 درصد نامزد دیگری را ترجیح می دهند. از این رو، انتظار می رود رای دهندگان بلاتکلیف نقش مهمی در انتخابات 2024 آمریکا ایفا کنند.

هدف‌گیری مخاطب مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند از جزئیات دقیق ترجیحات، رفتارها و باورهای افراد برای به حداکثر رساندن مشارکت رای‌دهندگان استفاده کند. 

اخیراً، حزب دموکرات هوش مصنوعی را برای تولید پیش‌نویس‌های اولیه پیام‌های جمع‌آوری سرمایه برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص آزمایش کرده است. با کمال تعجب، این پیش نویس ها نتایج بسیار بهتری نسبت به پیش نویس هایی که صرفا توسط انسان ها ساخته شده اند، نشان داده اند.

با این حال، استفاده از تکنیک‌های متقاعدکننده مبتنی بر هوش مصنوعی که آسیب‌پذیری رأی‌دهندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بر تمایلات سیاسی آن‌ها تأثیر می‌گذارد، یک نگرانی در میان عموم مردم است.

3. چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی 

US-Election-2024-AI-Powered-Chatbots

چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی، به ویژه آنهایی که با استفاده از مدل های یادگیری بزرگ (LLM) مانند ChatGPT ساخته شده اند ، این روزها بسیار محبوب هستند. آنها می توانند چندین کاربرد سیاسی مفید داشته باشند. به عنوان مثال، در انتخابات ایالات متحده، ربات‌های گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند برای پاسخ دقیق به سؤالات رأی‌دهندگان مورد استفاده قرار گیرند و در وقت کارکنان کمپین صرفه‌جویی کنند.

چت ربات های سیاسی می توانند از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی (NLP) برای درک متن در زمان واقعی بهره ببرند. از این رو، آنها می توانند با ارائه پاسخ های دقیق و شخصی 24 ساعته بدون به خطر انداختن حزب، به پرسش های رأی دهندگان پاسخ دهند.

علاوه بر این، استفاده از تعاملات رای‌دهندگان امکان جمع‌آوری اطلاعات در مورد ترجیحات، علاقه‌مندی‌ها و نارضایتی آنها را فراهم می‌کند. بینش‌ها می‌توانند به شکل‌گیری خط‌مشی در مورد مسائل مربوط به انتخابات، توسعه مشارکت سیاسی هدفمند و بهبود دسترسی کمک کنند. 

چت‌بات‌ها می‌توانند به ایجاد طرح‌های شخصی‌سازی شده برای جمع‌آوری کمک‌های مالی اقدام و رای‌دهندگان را وادار به جمع‌آوری کمک مالی برای نامزدهای خود کنند تا از شفافیت در تأمین مالی کمپین اطمینان یابند. علاوه بر این، LLM ها را می توان برای انجام میکرو نظرسنجی و آزمایش پیام استفاده کرد . نامزدها می‌توانند دیدگاه‌ها و مشاهدات مخاطبان سیاسی را در مقیاس مناسب جمع‌آوری کنند تا مطمئن شوند که سیاست‌ها و دیدگاه‌هایشان با انتظارات اکثریت مردم مطابقت دارد.

بر اساس گزارش ها ، چت بات ها می توانند به ثبت نام رای دهندگان و اطلاعات انتخاباتی کمک کنند، مانند کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون در سال 2016 . برای کاربران، ربات‌های چت می‌توانند به آن‌ها کمک کنند تا ایدئولوژی‌های سیاسی نامزدها را توضیح دهند و مکالمات سیاسی متفکرانه‌ای برگزار کنند تا دیدگاه‌های آن‌ها را گسترش دهند. 

در حالی که نظارت دقیق برای حذف نادرستی های مبارزات انتخاباتی ضروری است، ربات های سیاسی می توانند ساختار روایت و جریان اطلاعات را بهبود بخشند و با اطلاعات نادرست مبارزه کنند. 

4. دموکراتیک سازی اطلاعات مبتنی بر هوش مصنوعی

US-Election-2024-AI-Based-Information-Democratization

با استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی، افراد می توانند اطلاعات صوتی/تصویری را به راحتی ایجاد و استفاده کنند. ابزارهای هوش مصنوعی موانع دسترسی را کاهش می‌دهند و این می‌تواند به نفع نامزدهایی باشد که بودجه کمپین محدودی دارند. علاوه بر این، دموکراسی‌سازی هوش مصنوعی می‌تواند داوطلبان را برای ایجاد راه‌حل‌های قدرتمند برای تجزیه و تحلیل احساسات رأی‌دهندگان، تحقیقات مخالفان و شخصی‌سازی پیام‌ها توانمند کند.  

در سال 2019، یک پلت فرم ارتباطی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام NaMo در انتخابات هند برای برقراری ارتباط با رای دهندگان استفاده شد. ایده راه اندازی یک اپلیکیشن هوش مصنوعی پاسخگویی به سوالات عمومی در زمان واقعی بود. علاوه بر این، فناوری هولوگرافی با استفاده از هوش مصنوعی برای رسیدگی به تجمعات متعدد به طور همزمان در مکان‌های مختلف در سراسر هند مورد استفاده قرار گرفت. این نمونه بارز هوش مصنوعی است که اطلاعات را دموکراتیک می کند و امکان می دهد به بسیاری از رأی دهندگان در سراسر کشور دسترسی پیدا کند.

با این حال، دموکراسی‌سازی هوش مصنوعی خطر هوش مصنوعی سایه‌ای را به همراه دارد که می‌تواند داده‌های رأی‌دهندگان را به خطر بیندازد. هرگونه عدم شفافیت در مبارزات سیاسی باعث از دست دادن کنترل بر داده ها می شود. علاوه بر این، هر کسی می‌تواند از هوش مصنوعی برای تولید محتوایی استفاده کند که روایت‌های مغرضانه نادرست و انتشار اطلاعات نادرست را ترویج می‌کند. بنابراین، هوش مصنوعی در سیاست نیاز به مقررات دارد و افراد را از استفاده از مزایای غیرمنصفانه و غیراخلاقی محدود می کند.

هوش مصنوعی در سیاست: مفاهیم و محدودیت های اخلاقی 

قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به سرعت در حال بهبود هستند. پیامدهای هوش مصنوعی در سیاست و به ویژه انتخابات ایالات متحده به طور کامل بررسی نشده است. از این رو، مفاهیم و محدودیت‌های اخلاقی باید تنظیم شوند تا از هرگونه پیامد بحرانی جلوگیری شود.  

  • فقدان حفاظت یا الزامات افشا برای تشخیص اخبار واقعی و دروغ می تواند باعث ایجاد ابهام و گمراهی عمومی شود. این می تواند یکپارچگی انتخابات 2024 ایالات متحده را تهدید جدی کند.
  • قوانین ایالات متحده به نامزدها اجازه می دهد تا استفاده خود از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را خصوصی نگه دارند. هر گونه ابهام می تواند روند دموکراتیک را تضعیف کند. بنابراین، ایجاد یک چارچوب نظارتی قوی که شفافیت را ارتقاء دهد و از یکپارچگی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده محافظت کند، بسیار مهم است.
  • به غیر از آن، افزایش استفاده از هوش مصنوعی در سیاست، حریم خصوصی داده‌های رأی‌دهندگان را نقض می‌کند، زیرا در بسیاری از موارد کاربران با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات شخصی موافقت نمی‌کنند.   
  • هوش مصنوعی می تواند انتخابات را به یک میدان بازی نابرابر برای نامزدها تبدیل کند که در آن یک نامزد با دسترسی به ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی می تواند برتری ناعادلانه ای نسبت به سایرین کسب کند. علاوه بر این، سوگیری الگوریتم یکی دیگر از کاستی‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند به طور ناخواسته فرآیندهای تصمیم‌گیری را صرفاً بر اساس شایستگی انجام ندهد. 
  • در نهایت، انتشار اطلاعات نادرست از طریق دیپ فیک توسط بازیگران بدخواه در طول انتخابات می تواند چشم انداز سیاسی را پیچیده کند.

هوش مصنوعی مولد بر کمپین های سیاسی کشورهای دیگر مانند آلمان، هند، فرانسه و کانادا عمدتاً برای ارسال پیام های شخصی به گروه های رای دهنده هدف برای افزایش مشارکت و کمک های مالی تأثیر گذاشته است. 

احزاب سیاسی می توانند از این فناوری به نفع خود استفاده کنند. اما عواقب آن همچنان نامشخص است. قانون هوش مصنوعی می تواند پاسخگو باشد. می تواند استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی را در مبارزات سیاسی تضمین کند. با این حال، باید تلاش کرد تا در مورد اخلاق و مقررات استفاده از هوش مصنوعی در سیاست بحث شود.  

نوشته شده توسط حزیقه ساجد

 یک دانشمند داده با تجربه گسترده در نوشتن محتوای فنی برای شرکت های AI و SaaS است.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *