فشار کاخ سفید به مدیران عامل فنی درباره خطرات هوش مصنوعی

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه با مدیران اجرایی چندین شرکت فناوری دیدار کرد تا در مورد خطرات مرتبط با هوش مصنوعی بحث کند، زیرا کاخ سفید مجموعه‌ای از ابتکارات را با هدف رسیدگی به این چالش‌ها اعلام کرد.

در طی یک جلسه دو ساعته در کاخ سفید، هریس با رهبران گوگل، مایکروسافت، سازنده ChatGPT OpenAI و استارتاپ هوش مصنوعی Anthropic ملاقات کرد. رئیس جمهور جو بایدن نیز بازدید کوتاهی از این دیدار داشت.

بایدن خطاب به مدیران اجرایی گفت: «کاری که شما انجام می دهید دارای پتانسیل و خطر بزرگی است. طبق یک ویدیو در حساب توییتر خود منتشر کرد.

این نشست نشان‌دهنده اولین نشست هوش مصنوعی در کاخ سفید از زمان راه‌اندازی ChatGPT OpenAI در ماه نوامبر بود که توجه عموم را بر هوش مصنوعی مولد متمرکز کرد، ابزاری قدرتمند که توانایی انسان در نوشتن نرم‌افزار، برگزاری مکالمه و سرودن شعر را تقلید می‌کند. این فناوری همچنین نگرانی هایی را در مورد چگونگی انتشار اطلاعات نادرست و حذف مشاغل ایجاد کرده است.

هریس در بیانیه ای گفت: «بخش خصوصی مسئولیت اخلاقی، اخلاقی و قانونی برای تضمین ایمنی و امنیت محصولات خود دارد. و هر شرکتی باید قوانین موجود را برای محافظت از مردم آمریکا رعایت کند.»

همچنین ببینید: ChatGPT در مقابل بینگ در مقابل Google Bard: کدام هوش مصنوعی مفیدتر است؟

قبل از نشست روز پنجشنبه، دولت بایدن اعلام کرد که بنیاد ملی علوم 140 میلیون دلار برای ترویج تحقیق و توسعه در هوش مصنوعی هزینه خواهد کرد. همچنین اعلام کرد که دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید دستورالعمل‌های سیاستی در مورد استفاده از هوش مصنوعی توسط دولت فدرال را منتشر خواهد کرد.

چت ربات‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT در اواخر سال گذشته با بررسی مجموعه داده‌های عظیم و جمع‌آوری جملات برای پاسخ به هر سؤالی با پاسخ‌های انسان‌مانند، جهان را تحت تأثیر قرار دادند. پس از انتشار ChatGPT توسط OpenAI، مایکروسافت از بنیاد فناوری ChatGPT، GPT-4، برای تقویت نتایج جستجوی Bing استفاده کرد، در حالی که گوگل با افشای رقیب ChatGPT خود به نام Bard پاسخ داد.

اما این ابزار همچنین نگرانی‌ها را در مورد خطرات مرتبط با هوش مصنوعی افزایش داده است. در ماه مارس، صدها نفر از مدیران فناوری و کارشناسان هوش مصنوعی با امضای نامه‌ای سرگشاده از آزمایشگاه‌های پیشرو هوش مصنوعی خواستند تا توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی را متوقف کنند و به آن اشاره کردند که «خطرات عمیق» برای جامعه بشری وجود دارد. از جمله امضا کنندگان این نامه، ایلان ماسک، استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل، عماد موستاک، مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری و یووال نوح هراری، نویسنده Sapiens بودند.

همچنین در اوایل این ماه، یک دانشمند برجسته کامپیوتر که گاهی اوقات از او به عنوان “پدرخوانده هوش مصنوعی” یاد می شود، گوگل را ترک کرد و گفت که از معنای هوش مصنوعی برای اطلاعات نادرست و معیشت مردم پشیمان است. جفری هینتون گفت که می ترسد مردم عادی نتوانند تفاوت بین عکس ها، فیلم ها و متن های واقعی و تولید شده توسط هوش مصنوعی را تشخیص دهند.

امتیاز بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *